Dywan z podtekstem

11 sierpnia 2008, 08:26

Dywany mogą mieć różne kształty i wzory, coraz częściej zaczynają być też wykorzystywane jako narzędzie komunikacji czy powierzchnia reklamowa. Mając to na uwadze, zespół meksykańskich projektantów NEL stworzył dywan nawiązujący do problemu globalnego ocieplenia.



Czy pieniądze na prewencję zakażeń HIV są marnowane?

11 maja 2008, 08:30

Zgodnie z analizą przeprowadzoną przez naukowców z Szkoły Zdrowia Publicznego przy Uniwersytecie Harvarda oraz Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley, główne stosowane obecnie metody zapobiegania rozwoju epidemii HIV w Afryce przynoszą bardzo niewiele pozytywnych efektów.


© Sister72licencja: Creative Commons

Pięćdziesiątka pacyfy

13 lutego 2008, 20:02

Już wkrótce znana wszystkim pacyfka skończy 50 lat. Jubileusz przypada na 21 lutego. Po raz pierwszy symbol ten pojawił się na malowanych w domu bannerach i plakietkach. Tego dnia w Londynie odbywał się wiec Kampanii na rzecz Rozbrojenia Nuklearnego (Campaign for Nuclear Disarmament, CND).


© Thorfinn Stainforthlicencja: Creative Commons

Nagroda pieniężna za schudnięcie

14 sierpnia 2007, 08:13

Cierpiący z powodu nadwagi mieszkańcy pewnego włoskiego miasteczka będą otrzymywać nagrody pieniężne za zrzucenie zbędnych kilogramów.


© RTA

Cios poniżej pasa pirata

26 czerwca 2007, 14:12

W Australii rusza nowa kampania reklamowa, która ma skłonić jeżdżących za szybko kierowców (założono, że większość z nich to młodzi mężczyźni) do zdjęcia nogi z gazu. Głównym zamysłem było zakwestionowanie męskości rajdowców.


Inteligentny billboard

10 maja 2007, 08:31

Naukowcy z Queen's University w Ontario opracowali kamerę, która potrafi śledzić ruchy gałek ocznych nawet z odległości 10 metrów. Można ją wykorzystać chociażby w inteligentnych billboardach, zdolnych do przyciągania uwagi przechodniów.


Seks i reklama

22 lutego 2007, 12:26

Drogi reklamodawco, jeśli chcesz, by telewidz zapamiętał markę twoich towarów, unikaj nadawania spotów podczas programów naszpikowanych seksem. Okazuje się bowiem, że przy takim kontekście ludzie dużo rzadziej potrafią sobie przypomnieć, co było reklamowane, niż przy programie neutralnym.


Szwajcarzy wybierają nową stolicę

7 stycznia 2007, 13:19

Od początku stycznia trwa w Szwajcarii zorganizowana przez anonimowy komitet kampania na rzecz wyboru nowej stolicy kraju.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy